Ensinagem with projects: tool combined with other teaching strategies used in biological chemistry class
Autores: João Rufino de Freitas Filho, Jucleiton J Rufino de Freitas, Juliano C Rufino Freitas, Ladjane Pereira da Silva R Freitas .
Este artigo relata uma experiência de sala de aula realizada em uma turma do primeiro período do curso de Medicina Veterinária da Unidade Acadêmica de Garanhuns/UFRPE, vivenciada através de projetos, na qual na qual verificou a interferência positiva do uso de diferentes estratégias de ensino, tais como, ensino com pesquisa, exposição dialogada, estudo de texto, experimentação, mapa conceitual, portfólio e workshop em aula de Química Biológica a partir da situação de estudo: Animais domésticos – bem estar animal. As intervenções didáticas envolveram diferentes atividades. Um roteiro de projeto foi elaborado previamente e coletivamente pelo professor e estudantes, contendo as atividades a serem desenvolvidas.
This paper present an experience of classroom held in a class in the first period of the course of Veterinary Medicine of the Unidade Acadêmica de Garanhuns/UFRPE, experienced through projects, which examined the interference of the positive use of different teaching strategies, such as survey teaching with research, exhibition through dialogue, text study, experimentation, concept map, portfolio and workshop in biological chemistry class from the study situation: Domestic animals - animal welfare. The didactic intervention involved different activities. A script of project it was elaborated previously, for the teacher, a script containing scheduled activities and information necessary for the discussions. The script was prepared in advance and collectively by the teacher and students, containing the activities to be undertaken.
Ensinagem, estratégias, ensino de química.
Ensinagem, strategies, chemistry education.