Quarterly Activities evaluation based on the student?s opinion
Autores: Luiz André Mützenberg; Eliane Angela Veit & Fernando Lang da Silveira
Trabalhos Trimestrais são Pequenos Projetos de Pesquisa desenvolvidos por alunos do Ensino médio ao longo de um trimestre letivo. Estas atividades foram reformuladas em 2004, durante o Mestrado Profissional em Ensino de Física e por três anos consecutivos aplicou-se um opiniário para coletar a opinião dos alunos com relação a esta nova proposta. Neste artigo apresentamos os resultados da análise deste opiniário, destacando a importância para a vida que os alunos atribuem aos Trabalhos Trimestrais.
Quarterly Activities are Small Research Projects developed with high school students during three months. These activities were reformulated in 2004 and for three successive years an opinion questionnaire was applied to collect students´ feelings about this new proposition. In this article we present the results of the questionnaire analysis, identify factors that contribute to the value of the activities and highlight the significance of Quarterly Activities for life, according to the students.
Pedagogia de Projetos, Ensino Médio, Avaliação.
Projects pedagogy, high school, evaluation.