Comparison between the inverted classroom model and the traditional model in mathematics teaching in the apprentice perspective
Autores: Ernane Rosa Martins, Luís Manuel Borges Gouveia, Ulisses Rodrigues Afonseca e Wendell Bento Geraldes
Este artigo compara, de forma analítica, a aplicação do modelo tradicional e do modelo de sala de aula invertida, por meio da percepção de aprendizagem dos alunos da disciplina de matemática I do curso técnico em informática para internet. A metodologia utilizada foi a pesquisa-Ação, a partir de uma revisão bibliográfica. Os resultados obtidos apresentam o aumento da aquisição de conhecimento dos alunos que participaram da Sala de Aula Invertida em relação aos alunos que tiveram o mesmo conteúdo aplicado no ano anterior com o método tradicional.
This article compares, in an analytical way, the application of the traditional model and the inverted classroom model, through the students perception of the mathematics I subject of the technical course in computer science for the Internet. It was used the action research, based on a bibliographical review. The obtained results show an increase in the knowledge acquisition of the students who participated in the Inverted Classroom in comparison to the students who had the same content applied in the previous year with the traditional method.
Sala de aula invertida; ensino; aprendizagem; matemática.
Inverted classroom; teaching; learning; mathematics.