"How to use Learning Objects" in Science lessons: links between theory and practice in distance education training of multipliers
Autores: Estevam Rouxinol dos Santos Neto, Lúcia Helena Sasseron, Maurício Pietrocola
Este trabalho enfoca um curso à distância de formação de multiplicadores para o uso de objetos de aprendizagem (OAs) em aulas de Ciências Naturais. A idéia central é a de que estes multiplicadores capacitem professores de Ciências Naturais e de Matemática para o trabalho em sala de aula com os OAs. Analisamos aqui o trabalho encaminhado ao longo do curso ?Como usar objetos de aprendizagem? e explicitamos algumas características que evidenciam o ?saber? e o ?saber fazer? dos cursistas participantes frente a tarefa de elaborar o plano de capacitação a ser aplicado com os professores.
This paper focuses on a distance education course which prepares teachers who can spread the use of learning objects (LOs) in Natural Science classes. The main idea consists in having these ?multiplier? teachers to enable other teachers of Natural Science and Mathematics to work in the classroom with the LOs. We analyze here the works sent throughout the course ?How to use learning objects? and we explain some characteristics which evidence the ?to know? and ?know how? of course participants in the task of preparing the training plan to be used with teachers.
Formação de Professores; Ensino à distância; Objetos virtuais de aprendizagem
Teachers preparation; Distance education; Virtual Objects of Learning